keskiviikko 1. tammikuuta 2014

Statistiikkaa 2013

Vuodenvaihde on exceleitä, listoja, taulukkoja ja statistiikkaa rakastavan (kuten minun) lempiaikaa. On niin kiva katsoa koko vuotta ja tekemisiäni. Ja treeninsä näkee kätevästi HeiaHeiasta. Suosittelen palvelua kaikille, jotka haluavat kirjata treenejään ylös. Vielä kun löytäisin oikeasti kätevän mobiilisovelluksen iPhonelle. Onhan niitä sovelluksia olemassa, mutta ei mitään superhyviä. No, tässä kuitenkin statistiikkaa vuodelta 2013.

Koko treenimäärä



Vuoden 2013 aikana kertyi 424 treenikertaa ja 539 tuntia treeniä. Se tarkoittaa keskimäärin 1,5 h per päivä. Hullun paljon! Viikossa keskimäärin 10,4 tuntia. Alla olevassa kuvassa näkyy treenikertojen jakautuminen viikoille. Yksi pino oransseja suorakulmioita on yksi viikko. On ollut viikkoja, joiden aikana olen ehtinyt treenaamaan vain 4 kertaa, ja parhaimmillaan taas jopa 13 kertaa. Jos olen ottanut useampia ohjattuja tunteja putkeen, olen merkinnyt ne eri treenikerroiksi. 

Sairaana olin neljä kertaa, kaikki flunssia. 8 päivää helmikuussa, 5 päivää toukokuussa, 8 päivää syyskuussa ja 6 päivää marraskuussa. 



Suosituimmat lajit

1. Tankotanssi (154 kertaa, 201 tuntia)
Viikossa olen tankotanssinut keskimäärin 3,0 kertaa tai 3,9 tuntia. Vuodessa on ollut neljä sellaista viikkoa, etten ole päässyt kertaakaan tangolle. Huonoimpiin viikkoihin on mahtunut vain yksi tankotreeni ja parhaisiin kuusi. 

2. Sirkus (53 kertaa, 73 tuntia)
Sirkuksen alle menevät kaikki sirkuslajit. Pääasiassa ne ovat rengastrapetsia ja käsinseisontaa, mutta mukana on myös vapaita treenejä ja aamuakroa, jolloin olen tehnyt kaikenlaista sirkusta. Keskimäärin sirkustelen kerran tai 1,4 tuntia viikossa. Käsinseisontaa, päälläseisontaa ja muita sirkustemppuja treenaan aina salitreenin yhteydessä, mutta silloin olen merkinnyt koko tapahtuman salitreeniksi. 


3. Tanssi (50 kertaa, 63 tuntia)
Tanssitreeni painottuu syksylle, kun treenasimme speksiä varten. Tänä vuonna olen käynyt kaksi kertaa itämaisen tanssin tunnilla ja kerran hiphopissa, burleskissa, zumbassa, Sh'bamissa, bollywoodissa ja rivitanssissa. (Edit: Ylimmässä kuvassa näkyy kuntosali kolmanneksi suosituimpana, mutta olen kirjannut tanssitunteja HeiaHeiaan myös kyseisen tanssilajin nimellä, joten lisäsin ne mukaan laskuihin.)

4. Kuntosali (46 kertaa, 78 tuntia)
Vaikka syksy menikin ilman kuntosalia, on se silti neljänneksi suosituin lajini. Elokuun loppuun saakka kävin keskimäärin 1,3 kertaa viikossa salilla, mutta koko vuodelle jaettuna vain 0,9 kertaa viikossa. Ja keväälläkin oli yksi viiden viikon jakso, kun en käynyt salilla ollenkaan. 

5. Aerial Yoga (37 kertaa, 37 tuntia)
Aerial Yoga -tunneilla käyn melko tasaisesti. Parhailla viikoilla olen käynyt kaksi kertaa, mutta muuten suhteellisen säännöllisesti kerran viikossa. Aerial Yogan lisäksi kävin 5 kertaa hot joogassa ja 2 kertaa yin joogassa. 

Fun facts

Minusta on ihan naurettavaa nähdä, että olen juossut vuoden aikana vain 8 kertaa, joista kuitenkin yksi on puolimaraton ja yksi 16 kilometrin Extreme Run. Se on vain niin huvittavaa. Toivottavasti tänä vuonna treenaan juoksua enemmän, koska haluan päästä puolimaratonin läpi kahteen tuntiin. En vain halua sietää sitä tuskaa yhtään pitempään. En pidä juoksusta, joten haluan, että se on mahdollisimman pian ohi. Tänä vuonna myös siskoni ja veljeni lähtevät juoksemaan. Hyvä me! 

Vuoden ensimmäinen treeni oli Intervalli ja keskivartalotreeni UniSportilla (aika jännä!) ja viimeinen ex tempore käsinseisontatreeni työpaikan salilla, kun menin vahingossa tunnin liian aikaisin töihin. 

Lempparini vuoden 2013 uusista kokeiluista oli SUP-lautailu, josta kirjotin myös oman postauksen


Olen erikseen venytellyt vain 7 kertaa koko vuoden aikana. Toki joka kuntosalitreenin jälkeen teen pitkät venyttelyt ja ohjatuilla tunneilla lyhyet, mutta kunnolla olen keskittynyt venyttelyyn vain sen 7 kertaa. Ja ne kerrat ovat kaikki ohjattuja Aerial Stretching -tunteja. Tässä täytyy ehdottomasti tsempata tänä vuonna. Haaveilen koko ajan paremmasta venyvyydestä, mutten hirveästi ponnistele haaveeni toteutumiseksi. Yksi uudenvuodenlupauksistani tulee liittymään venyttelyyn. 

Tässä oli tätä rakastamaani statistiikkaa. Seuraavaksi lisää lupauksista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti