keskiviikko 25. joulukuuta 2013

Venyy venyy

Vihdoinkin jotain muuta kuin treeniviikkopäivityksiä! Olin maanantaina avopuolisoni kanssa salilla ensimmäistä kertaa moneen kuukauteen. Tein käsipainotteisen treenin, mutta vähän varovaisemmin näin pitkän tauon jälkeen. Tiistaina, jouluaattoaamuna, lähdettiin uudestaan, mutta jalkatreeni ei jostain syystä innostanut. Niinpä Mikan tehdessä omia treenejään, tein toisessa tilassa hieman venyttelyä ja lihaskuntotreeniä kehon painolla. Kameran laitoin kuvaamaan videota ja otin videosta stillikuvia, joten laatu on taas mitä on. Ehkä minäkin vielä joskus ostan kunnon kameran.. 


Ensin muutama kehityskuva. Laitoin keväällä tämän hieman säälittävän kuvan bielman-yritelmästäni. No, ei vieläkään olla lähelläkään, mutta huima kehitys silti. Tuo ensimmäinen kuva on ihan vilpittömästi paras, mihin silloin pystyin. Ihana huomata, että kehitystä kuitenkin tapahtuu. Kyllä minä vielä jonain päivänä saan jalasta kiinni.


Ja kyllä tässä toisessakin venytyksessä jotain pientä kehitystä näkyy. Kuvissa muuten näkyy uudet ihanat leggingsini. Joululahjoja shoppaillessa taisin ostaa itselleni kaikista eniten lahjoja. Mm. KappAhlista kolmet coolit leggingsit. En ole ennen nähnyt heillä urheiluvaatteita, ja myyjä sanoikin, että leggingsit olivat tulleet vasta viime viikolla. Maksoivat n. 30 €. 


Kuten olen aiemmin kertonut, minulta on pamahtanut oikean puolen hamstring. Nyt en enää kuollaksenikaan muista, milloin tämä on tapahtunut, mutta aika kauan siitä jo on. Tammikuun lopussa olen kirjoittanut jotain pakaralihaksen revähtämisestä, eli mahdollisesti tapahtui jo tammikuun alussa. Tai viime vuoden puolella. Edelleen vaikeuttaa venyttelyä. Sen takia spagaattini on nykyään parempi vasen jalka edessä. Tässä jamassa ollaan nyt. Vuoden alussa tein spagaatteja jalkatreenin perään, jolloin se tietysti painui helposti lattiaan saakka. Ei vain tainnut olla kovin terveellistä, joten lopetin sen. 


Sivuspagaatteja venyttelen sen normaalin tavan lisäksi näin. Puolapuiden avulla on helppo vetää itseään lähemmäksi seinää. Jalat olisivat saattaneet mennä alemmaksikin, jos olisin yrittänyt ahkerammin.


Tämä kuva on vähän surkuhupaisa, mutta päätin lisätä silti joukon jatkoksi. Jos ei tästä nyt ihan saa käsitystä, niin yritän saada päätä jalkoihin. Hehe.


Ja tältä näyttää siltani. Omaan silmään näyttää ihan hyvältä. 


Tätä viimeistä venytystä kokeilin ensimmäistä kertaa maanantaina. Ja kuvassa toinen yritykseni tiistailta. Ihan jännä. Tässä mennään käsinseisontaan seinää vasten, kädet vähän kauempana seinästä, ja aletaan liu'uttaa peppua kohti lattiaa. Venytys tuntuu hartioissa ja selässä.

Tulipahan venyteltyä kunnolla. Hyvä minä!

2 kommenttia:

  1. Hyvältä näyttää! Notkistelen itsekin ja sillä tuohon siltaan kiinnitinkin huomiota: tein siltaa samaan malliin, kunnes eräs sirkus-/voimisteluvalkku korjasi asentoani. Tuossa sun asennossa kaikki venytys kohdistuu keskelle selkää, mikä voi saada selän prakailemaan pitemmän päälle. MInulle tämä valkku suositteli painopisteen siirtämistä enemmän käsille, jolloin rintakehä ja hartiat venyvät uusiin ulottuvuuksiin. Eli koko pakettia voi työntää käsille päin suoristamalla jalkoja ja luottamalla yläkroppaan! Ainakin mulle asennon korjaamisesta oli hitosti hyötyä; kaadot molempiin suuntiin menee iisimmin ja kaari on nätimpi. Hyviä reenejä sulle (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista ja vinkeistä! Itseasiassa nimenomaan noin teenkin siltaa. Paino on reilusti käsillä ja suoristan jalkoja. Näin ovat minullekin sirkus- ja tankotanssinopettajat neuvoneet. Olen vaan aika jäykkä hartioista ja yläselästä, joten ehkä siksi kuvassa näyttää, etten yrittäisi tarpeeksi. Ehkä? Ainakin kovasti yritän juuri noiden ohjeiden mukaisesti tehdä. Täytyy tänään sirkusleirillä pyytää uudelleenarviointi joltain opettajalta.

      Loukkaantunut olkapää vaikeutti syksyllä sillan tekemistä kunnolla, mutta noissa treeneissä se ei ainakaan enää sattunut. Voi tietysti olla, että siitä on jäänyt vääränlainen asento.

      Kiitos kuitenkin huomautuksesta. Otan tämän tarkkailuun.

      Poista