tiistai 19. marraskuuta 2013

Treeniviikko 46/2013

Maanantai:
Lepo

Tiistai:
Lepo

Keskiviikko:
Aerial Yoga Lempeä (1 h)
Contortion (1 h)

Torstai:
Aerial Stretching (1 h)
Tankotanssi Pole 3 Flow (1 h 15 min)
Ilma-akrobatia, rengastrapetsi (1 h 30 min)

Perjantai:
Lepo

Lauantai:
Rengastrapetsi Aerial Hoop 1 -ohjaus (1 h)

Sunnuntai:
Tankotanssi showryhmätreenit (1 h 45 min)


Yhteensä: 8 h 30 min


Laiskottaa, laiskottaa. Ainoastaan tankotanssi- ja sirkustreenit tuntuvat kiinnostavan. Ja niihinkin tuntuu vähän vaikealta lähteä tuon synkän, kylmän ja sateisen ilman vallitessa ulkona. Tällä viikolla maanantai, tiistai ja perjantai menivät iltatöissä. Koska tankotanssi- ja sirkustreenit ovat aina iltaisin eikä muu kiinnosta, treeniä ei tullut ollenkaan.

Syksy on muutenkin minulla aina suurta väsymyksen aikaa. Aamut ovat vaikeita. Illalla väsyttää jo aikaisin. Minulla on herätyslamppu, mutta käytin sitä tänä aamuna ensimmäistä kertaa tämän syksyn aikana. Ja kappas, olen pirteästi hereillä jo kello kahdeksalta. En ole viitsinyt käyttää lamppua, ettei se vain häiritsisi avopuolisoni unta, kun valo alkaa hiljalleen kirkastua puoli tuntia ennen herätysaikaa. Mutta toisaalta, tekisihän valoon herääminen varmasti hänellekin hyvää. Nyt kun kehtasin lamppua taas pitkästä aikaa kokeilla, tuntuu se kultaakin kalliimmalta. Ihana herätä virkeänä!

Keskiviikkona pääsin vihdoin Contortion-tunnille. Tunti on tullut Vertical Clubin valikoimaan syyskuun alussa, mutta olen siitä lähtien joka keskiviikko joko ollut töissä tai on ollut jotain muuta tärkeää menoa. Tunti on todella hyvä kombinaatio liikkuvuutta ja akrobaattisuutta. Opettajana toimii reipas ja hauska Suvi, jonka ammattitaitoisessa opetuksessa pystyn aina tekemään mitä ihmeellisempiä asioita. Tätä lisää!

Olen harkinnut ja päättänyt, että otan sittenkin Aerial Stretching -tunnit liikuntalaskuriin mukaan. Tunti on nimittäin aika rankka. Tai ainakin minun ei-niin-venyvälle kropalleni. Jotkut venytykset ovat aika hardcore, ja otan venyttelyt aina tosissani. Venyttelin pitkään spagaattia siten, että menin suunnilleen niin alas kuin tuntui mukavalta ja ns. lösähdin siihen. Eihän sellaisesta ole mitään hyötyä. Joskus pari vuotta sitten (ehkä silloin, kun aloitin sirkustunnit) sirkuksella opin, että venyttelyssä käytetään myös lihaksia. Esimerkiksi eteenpäin taivutuksessa voit joko ottaa käsillä vähän jalkapohjasta kiinni ja köllötellä siinä, tai voit painaa vatsalihaksilla napaa kohti reisiä ja saada tuntuvan venytyksen. Tämän oivalluksen jälkeen venyttelyni on tehostunut ja edistystäkin on alkanut näkyä. Tällä ideologialla käyn myös Aerial Stretching -tunnilla. En tiedä, mainitsinko jo aiemmin, mutta ihanaa, kun Vertical Clubilla on nyt sekä Aerial Stretchingiä että Contortion-tunteja, koska olen toivottoman laiska venyttelijä, jos täytyy yksin tehdä.

Lauantaina vapaat treenit vaihtuivat yllättäen rengastrapetsitunnin sijaistukseen. Se oli ensimmäinen tuntiohjaukseni ja mielestäni ihan hyvin meni. Toivottavasti oppilaidenkin mielestä. Ainoastaan tunnin taso saattoi vaihtua ykkösestä open classiksi. Osa oppilaista oli käynyt tunneilla jo niin pitkään, että ykköstason temput sujuivat kuin vettä vain. Heille tarjosin hieman vaikeampia temppuja, kun taas ensikertalaisten kanssa kävimme alkeisjuttuja. Jänskää, mutta kivaa!

Sunnuntain showryhmätreenit onnistuin taas itseltäni pilaamaan. Viime viikolla Open class ennen showryhmätreenejä vei liikaa voimia, joten tällä kertaa jätin kaikki muut treenit väliin, jotta voisin treenata täysillä sen kaksi tuntia. Mutta en tullut ajatelleeksi, että myöhäinen isänpäivän päivällinen (3 ruokalajia) vähän ennen treenejä ei ole hyvä idea. En mielestäni edes syönyt erikoisen paljon, ja viihdyimme ravintolassa kuitenkin kolme ja puoli tuntia. Kuvittelin, että ruoka ehtisi laskeutua. Mutta ei. Niinpä keskityin yhteisen puolen tunnin treenin jälkeen suunnittelemaan vain koreografiani lattiaosuuksia. Hyvä minä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti