sunnuntai 13. lokakuuta 2013

Treeniviikko 41/2013

Maanantai:
Tankotanssi Pole Guru (1 h 10 min)
PowerPole (1 h)

Tiistai:
Yin jooga (1 h)

Keskiviikko:
Aerial Yoga Lempeä (1 h)
Tankotanssi Open Class (1 h)

Torstai:
(Aerial Stretching (1 h))
Tankotanssi Pole 3 Flow (1 h 10 min)
Ilma-akrobatia, rengastrapetsi (1 h 30 min)

Perjantai:
Tanssi speksitreeniä (1 h)

Lauantai:
Lepo

Sunnuntai:
Tanssi speksitreeniä (2 h)
Lattia-akron workshop (2 h 15 min)
Tankotanssi showryhmätreenit (1 h 35 min)


Yhteensä: 14 h 40 min



En nyt tiedä, irtoaako ihan hirveästi juttua tästä viikosta. Maanantain Gurusta en nyt oikein muista mitään, mutta PowerPolessa oli mahtavaa olla pitkästä aikaa. Jäi todella hyvä fiilis, ja harmittaa huomata, että olen taas seuraavat kuusi maanantaita töissä. Ööh, kuulunko johonkin maanantain vakiokalustoon vai onko kaikki muut työntekijät toivoneet maanantait vapaaksi? Muistan, että keväällä olin myös todella usein maanantaisin töissä, koska silloinkin mietin, ehdinkö käymään viisi kertaa PowerPolessa. Tällä kaudella en tule ehtimään, jos en saa joitain vuoroja vaihdettua. On se vaikea yhdistää opiskelu, työt ja ahkera treenaaminen lajissa, jossa on ne tietyt tunnit, joilla voi käydä.

Tiistaille mahtui vain lounastunnin yin jooga, ja illalla töihin.

Keskiviikkona on onneksi ihanat Vertical Clubin aamutunnit, joilla käyn lähes joka keskiviikko. Open Classissa opin jälleen uuden liikkeen: Russian splitin tangolta. On tehokasta treenata aamuisin pienessä porukassa, kun ohjaaja ehtii opastaa kunnolla. Onhan se eri asia jakaa aikansa kolmelle treenaajalle tai yhdelletoista. Olin aivan järkyttävän iloinen opittuani tuon liikkeen, koska huomasin, ettei jalkapohjahikoiluni enää estä minua kehittymästä. Jee jee!

Torstaina venyttelin Aerial Stretchingissä. Harmittaa, kun rikoin silloin syyskuun alussa olkapääni rengastrapetsilla. Käden vienti taakse yli hartialinjan sattuu. Kipu haittaa myös jokaista ilmajoogatuntia, koska en pysty tekemään edes aurinkotervehdyssarjaa. Kikkailen aina jotain omiani ja yritän olla viemättä oikeaa kättä taakse, mutta aina sen onnistuu vahingossa vääntämään ja sitten sattuu. Samoin hamstring-vaiva haittaa edelleen oikean jalan venyttelyä.


Perjantaikin meni töissä, joten ehdin päivällä vain speksitreeneihin. Nyt, kun meillä ei töissä ole enää kesäaukioloaikoja, pääsen vasta 22.45 töistä. En enää siihen aikaan jaksa jäädä salille, kun yleensä aamuisin täytyy olla jossakin jo aikaisin. Salillakäynti on vähän jäänyt syksyn tullen, kun on vähemmän vapaa-aikaa. En kyllä haluaisi, että painonnostossa hankitut voimat katoaisivat, joten ehkä tässä täytyy ruveta tekemään aikaa.

Lauantaina en tehnyt yhtään mitään. Oli aika huono päivä, mutta toisaalta se oli myös viikon ainut lepopäivä, joten ihan hyvä vaan.

Tänään, sunnuntaina, oli tehokas päivä. Kaksi tuntia speksitreeniä, jossa kaikki olivat paikalla. Jippii! Sen jälkeen eväiden oston kautta lattia-akron workshoppiin Vertical Clubille. Tehtiin kaikkia kivoja käsinseisontajuttuja. Melkein opin hauskan käsinseisonnasta madolla alas -tempun. Melkein, koska en uskaltanut tehdä sitä ilman henkistä tukea. Ei siinä kaveri auttanut oikeastaan ollenkaan, mutta ilman hänen kättään varmistamassa, etten kaadu yli, en uskaltanut temppua tehdä. Workshopin jälkeen tulin kotiin, söin vähän kalkkunaa, nukuin puoli tuntia ja lähdin takaisin Vertical Clubille showryhmätreeneihin. Erityisen mukavat treenit olivat, kun suunnittelimme pareittain koreot tietyin ohjein ja esitimme toisillemme lopuksi. Kaikilla oli kyllä aivan mahtavat koreot n. tunnin suunnittelun jälkeen.

Tällä viikolla olen mietiskellyt, että minun pitäisi oikeasti saada itselleni säännöllinen syömisrytmi. Hyvin harvoin syön aamupalaa ja muutenkin ruokailut saattavat helposti unohtua tai en vain ehdi. Joskus syön proteiini- ja välipalapatukoita oikean ruoan sijaan, koska oikeaa ruokaa ei ole saatavilla. En voi kantaa koko päivää mukana ruokaa, joka kuuluisi säilyttää jääkaapissa. Huoh, mistä ratkaisu?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti