maanantai 12. elokuuta 2013

Treeniviikko 32/2013

Maanantai:
Käsinseisonta (1 h)

Tiistai:
Lepo

Keskiviikko:
Burleski (1 h)
Kävely 4,3 km (46 min)

Torstai:
Tankotanssi (1 h)

Perjantai:
Tankotanssi vapaat treenit (1 h 15 min)
Kävely 5,8 km (58 min)

Lauantai:
Lepo

Sunnuntai:
Kuntosali (2 h 28 min)
Tankotanssi vapaat treenit (1 h 15 min)


Yhteensä: 9 h 42 min

Siellä se pysyy pari sekuntia.

Tämän viikonhan piti olla se treeniköyhä viikko. Rupesin miettimään, onko melkein 10 tuntia vähän treeniä minun mittapuullani. Excel-taulukoiden rakastajana päätin tutkia asiaa taulukoinnin keinoin. Taulukoin tämän vuoden viikottaiset treenimäärät, ja kyllä, 10 tuntia tosiaan on keskimääräistä vähemmän. Viikottaisten treenituntien keskiarvoksi tuli nimittäin tasan 11 tuntia. 

Kirjaan aina kaikki treenini ylös HeiaHeiaan. Olen liittynyt palveluun vuoden 2010 syyskuussa, mutta välillä olen unohtanut koko jutun. Nyt olen vuoden 2011 elokuusta asti merkannut (ainakin tietääkseni) jokaisen treenini. Ainakin siellä näyttäisi joka viikolla jotain olevan. Eniten pidän HeiaHeiassa siitä, että voin katsella taaksepäin treenejäni. Ei voi pahemmin valehdella itselleen, kun faktat näkyvät siisteinä erivärisinä palleroina ja oransseina nelikulmioina. Esimerkiksi tankotanssia olen treenannut keskimäärin 3 kertaa viikossa tänä vuonna. (Tai tarkemmin 3,28.) Salilla olen käynyt 1,3 kertaa viikossa, kun tavoitteena olisi 2. Tosin tässä otin mukaan ne viikot, kun päätin jättää salitreenin pois puolimaratonille valmistautumisen takia. Ilman niitä tulos olisi 1,5. Aerial Yogassa pyrin käymään kerran viikossa. Tällä hetkellä totuus on 0,65 kertaa viikossa. Mielenkiintoista! Ainakin minulle. 

Tämän kaiken datan selaileminen tuli mieleeni, kun sain HeiaHeiassa kyseenalaisen kunniamerkin. "Hurraa! Olet nyt käynyt kävelyllä kymmenen kertaa tänä vuonna", HeiaHeia julisti. No, eh, hienoa näin elokuussa. Enpä taida enää puhua, että tykkään käydä kävelylenkeillä. Vaikka kyllähän minä edelleen niistä tykkään, mutta niin tykkään myös hypätä lentokoneesta, ja senkin olen tehnyt vain kerran.


Tästä viikosta ei kovin paljon sanottavaa löydy. Maanantain treenit hoidin työpäivän jälkeen klo 21.45 alkaen. Keskiviikkona tosiaan kävin vain yhdellä tanssitunnilla suunnittelemani kolmen sijaan. Tankotanssin vapaissa treeneissä olen alkanut suunnitella uutta koreografiaa. Jospa tällä kertaa saisin siitä hieman vaikeamman kuin viimeksi. Tuntuu, etten muista, mitä kaikkea osaan ja sitten toistan koko ajan samoja temppuja. Onhan tässä kolmen vuoden aikana jo opittu vaikka mitä. Miksi aivot lyövät tyhjää, kun pitäisi kokonainen koreografia suunnitella? 20 päivää aikaa tehdä hieno esitys, jossa näytän kaikki taitoni. Laitan sitten tänne näkyviin, mitä sain aikaiseksi.


Kuvat ovat sunnuntailta, kun innostuin taas kunnolla temppuilemaan. Tunnin päästä avopuoliso tuli tarkistamaan, olenko vielä hengissä, kun en vieläkään ollut siirtynyt lämmittelypuolelta kuntosalipuolelle. Lopulta tuli kiire, jotta sain oman ohjelmani tehtyä ja lähdettyä samaa matkaa avopuolisoni kanssa pois.

Tällä viikolla yritän vielä lukea tenttiin, mutta loppuviikosta alkaa hurja SportSetter-passien käyttö ja tankotanssikoreografian treenaaminen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti