sunnuntai 25. elokuuta 2013

Syksyä odotellessa..

Nyt on meneillään päivä 11 ilman tankotanssitreenejä. Lempparilajin treenien puute on saanut kaiken muunkin treeni-innon katoamaan. HeiaHeiaan urheilua on kirjautunut tälle viikolle vain reilu 4 tuntia. Olen kyllä suunnitellut kaikenlaisia treenejä aamuille (illat olen ollut töissä), mutta motivaatio ei riitä toteuttamaan. No, välillä on näin, vaikka kuinka urheilu olisi elämäntapa. Uskon, että ensi viikko on taas normaali. Huomenna alkaa uusi lukukausi labrakurssilla, ja luennoista pääsen nauttimaan seuraavalla viikolla. Iltavuoroa on ensi viikolla vain kahtena iltana, ja loput työpäivät ajoittuvat viikonloppuun, jolloin ei muutenkaan mitään kivoja treenejä olisi. 

Viikko on ollut hieman treenimasentelua, mutta tänään tuntuu jo paremmalta. Ehkä siksi, että alan intoilla syksystä. Työt vähenevät, opiskelu jatkuu, speksin tekeminen alkaa kunnolla. Mutta parasta on, kun syyskausi alkaa kaikissa liikuntapaikoissa. Gymin PowerPole jatkuu ensi viikolla, Circus Helsingin tunnit seuraavalla viikolla, Vertical Clubilla alkaa uusia tunteja. Kokosin huvikseni tällaisen vakiotreenilukujärjestyksen. Eli näihin treeneihin menen aina, kun työ tai jokin muu painava syy ei estä. Muita tunteja varailen mielen mukaan - ja sen mukaan, miten paljon näitä vakiotreenejä jää väliin. Jos nimittäin pääsisin noille kaikille tunneille yhden viikon aikana, ei paljon muita treenejä enää tarvittaisikaan. Vakiotreeneihin kuuluvat vielä keskiviikkoaamun Aerial Yoga Lempeä ja tankotanssin Open Class, jotka onneksi sopivat aikatauluun myös opiskelulukujärjestyksen puolesta. 


Olen lähiviikkoina miestiskellyt, pitäisikö näin syksylläkin tehdä silloin tällöin juoksulenkkejä. Kevään treeniohjelmaan juoksu kuuluu, koska toukokuussa odottaa taas Helsinki City Run. Mietin tätä siksi, että pari kertaa on - uskomatonta kyllä - oikeasti tehnyt mieli lähteä juoksemaan! Siis minun, juoksunvihaajan, on tehnyt mieli juosta. "Senkus juokset, jos mieli tekee", joku ajattelee, mutta epäröin sitä sen aiheuttaman lihasjäykkyyden takia. En ole nytkään erityisen notkea, joten ajatus lihasten kangistumisesta entisestään ei houkuttele. Tankotanssissa ja muissa akrobaattisissa lajeissa venyvyys on tärkeää. Suurin osa liikkeistä näyttää aina paremmalta notkeamman ihmisen tekemänä. Joitakin liikkeitä en saa tehtyä ollenkaan niiden vaatiman venyvyyden takia. Siksi tätä juoksuasiaa pitää tarkkaan miettiä. Venyttely pitäisi ainakin viimeistään siinä vaiheessa saada mukaan viikkorutiiniin. 

Tämä postaus on nyt yhtä sillisalaattia, mutta halusin laittaa mukaan vielä kuvan tekemistäni kananmuna-banaaniletuista, koska olen viimein oppinut paistamaan ne! Kirjoittelin aiemmin tragikoomisista kokeiluistani, linkki tässä. Nykyään osaan jo. Tosin olen myös hieman vaihtanut reseptiä. Nykyään laitan yhden banaanin, kaksi kananmunaa ja n. 0,75 dl minttusuklaan makuista Whey-80 proteiinijauhetta. Ehkä tällainen koostumus on helpompi paistaa. Näitä lettuja olen nyt tehnyt useampanakin aamuna. Hyvää ja täyttävää. Hieman liikaa aikaa menee lettujen paistumista odotellessa, eli kiireaamuille nämä eivät sovi.

Tänään jään ehkä vielä töiden jälkeen salille, joten treeniviikkopäivitys on luvassa vasta huomenna.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti