perjantai 17. toukokuuta 2013

Pole jamit 11.5.2013

Vertical Clubin ihanat pole jamit olivat jo viime viikonloppuna, mutta koska sain sieltä pari kivaa kuvaa, kirjoitan niistä vielä nyt. Pole jamit ovat tankoilijoiden illanvietto treenien merkeissä. Ohjelmana jameissa on vapaata treeniä, hengailua ja herkuttelua. Vertical Clubilla avoinna oli sekä tanko- että rengassali. Tarjolla olisi ollut myös InBody-kehonkoostumusmittausta, mutta tässä kuussa rahat ovat niin vähissä, että oli pakko jättää väliin. Onneksi UniSport tarjoaa näitä samoja mittauksia samaan hintaan aina pari kertaa kaudessa, niin ehdin kyllä vielä käydä. 


Rengaspuolella kävin sen verran, että näytin siskolleni joitakin liikkeitä treenattavaksi. Hän halusi oppia venyvyysliikkeitä, joita minä rautakankena en kyllä ihan mahdottoman paljon pystynyt tarjoamaan. Tässä on kuitenkin yksi liike, jossa jopa minä saatan näyttää venyvältä - ainakin "maallikon" silmin. Tykkään tuosta liikkeestä siksi, että siinä myös _tunnen_ olevani venyvä. Kuvattaessa myös _tunsin_ ojentavani yläjalan nilkan äärimmilleen, haha.

Päättömät tytöt taustalla, heh.
Tankopuolella treenasin paljon uusia juttuja. Tätä yllä olevaa liikettä olen kerran tehnyt jollain tunnilla, mutta sen jälkeen se on jäänyt unholaan. Jos olisin vielä venyvä, liike näyttäisi todella kauniilta. Tuossa ollaan pääasiassa kyynärtaipeen varassa, joten se on myös aika jännä. Pitäisi treenata lisää noita arkojen paikkojen (kyynärvarsi, kainalo..) pitoja, etteivät ne enää sattuisi niin paljon. 

Banana split
Jossain aiemmassa postauksessa kerroin eräästä kohtuullisen helposta liikkeestä, joka ei ärsyttävästi minulta suju yhtään, lähinnä olemattoman jalkapohjapidon takia. No, tässä on nyt se liike. Se vaatii kyllä edelleen huolellisen jalan kuivaamisen ja Dry Handsin levityksen, jotka eivät välttämättä joka päivä auta. Mutta joinain päivinä, kun olosuhteet ovat suotuisat, pystyn nykyään tuon liikkeen tekemään. Jalkapohjapito on ehdottoman tärkeä, koska tähän mennään asettamalla kädet ja alajalan jalkapohja tangolle, työntämällä siitä vähän niinkuin ilmassa olevaan spagaattiin (lattian suuntaisesti) ja kippaamalla siitä pää alas ja jalka ylös tangolle. Yleensä minulla on jo tässä vaakatason spagaattiin työntämisen kohdalla jalkapohja lipsahtanut pois tangolta.

Kolmen tunnin treenaamisen jälkeen meidät heitettiin vihdoin ulos. Olin todella tyytyväinen tehokkaaseen pitkään treeniin. Lisää tällaisia jameja!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti