sunnuntai 31. maaliskuuta 2013

Treeniviikko 13/2013

Maanantai:
Juoksu juoksumatolla 6,36 km, 5:30/km (35 min)

Tiistai:
Käsinseisonta (1 h 30 min)
Sirkus Huiman vapaat treenit, rengastrapetsi ja trampoliini (2 h)

Keskiviikko:
Voima lihaskuntotreeni (1 h 5 min)
Tankotanssi Pole 2/3 (1 h 15 min)

Torstai:
Lepo

Perjantai:
Tankotanssi koreotreeniä (3 h)

Lauantai:
Juoksu juoksumatolla 5,54 km, 5:25/km (30 min)
Kuntosali (50 min)

Sunnuntai:
Kahvakuula (55 min)
DanceMix (1 h 10 min)
Boulderointi (1 h)
Temppuilua Parkourkeskuksessa (1 h)
Kävely (32 min)


Yhteensä: 15 h 22 min

Lapsuuden intoa täynnä trampoliinilla

Tällä viikolla olen kokeillut paljon kaikkea uutta. Tiistain uutuus oli trampoliini. Mitään kovin kummoista ei sillä kyllä voinut kokeilla, koska kukaan meistä ei ollut aiemmin hypellyt. Mieluumin pyydän neuvoja joltain, joka osaa tekniikan, kuin katkaisen niskani testaillessa. 

Ja kasa uutuuslajeja tänään sunnuntaina. Kahvakuulalla olen kokeillut jotain yksittäistä liikettä Vertical Clubilla, ja muuten kahvakuulatreenini on rajoittunut kahvakuulien paikoilleen asetteluun töissä päivän päätteeksi. Nyt olin ensimmäistä kertaa ihan kahvakuulatunnilla. Oli älyttömän rankka tunti, mutta siitä lisää omassa postauksessa. DanceMix oli ilmeisesti Zumban tyylinen tunti. En tiedä, koska en ole käynyt koskaan Zumbassa, mutta opettaja ainakin puhui jotain sen suuntaista. Tehtiin helppoja sarjoja salsasta, cumbiasta, jne. Hauskaa ja hikistä. Treenipäivän päätteeksi kokeilin vielä boulderointia ensimmäistä kertaa. Näistä kaikista uutuuksista kirjoittelen vielä erikseen, koska kerron samalla SportSetter-kokemuksistani. 

Juoksumatolla juoksua olen harrastanut aina työvuoron jälkeen. Ihanaa juosta tyhjällä salilla. Ei tarvitse huolehtia, että joku muukin haluaisi käyttää juoksumattoa, ja saa kuunnella omaa musiikkia täysillä. Arkisin treeniaika on n. klo 22.30 eteenpäin, joten hirveän paljon ei enää niin myöhään jaksa. Mutta kiva silti juosta pieni lenkki, kun muuten ei ehtisi urheilla koko päivänä. Juoksunopeuskin alkaa jo kasvaa, vaikka tietysti matolla juokseminen on helpompaa kuin ulkona. Jos jaksaisin koko Helsinki City Runin juosta tuota lauantain 5:25/km vauhtia, pääsisin maaliin ajassa 1 h 53 min 45 s. Tykkään laskeskella asioita tällä tavalla, vaikka tietysti vauhtini tulee hidastumaan, mitä pidempään juoksen. Saan kuitenkin vähän osviittaa matkan pituudesta ja kestosta, kun laitan sen itselleni näin. 

Sellaista tällä viikolla. Treeniahdistus on nyt jo historiaa. Tämä viikko on ollut upea treenin osalta. Lisäksi olen nauttinut kevätilmasta täysin rinnoin, enkä malta odottaa vappua! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti