lauantai 9. maaliskuuta 2013

Kaikenlaista stressiä..

Tällä viikolla olen ollut vähän alakuloinen ja se näköjään näkyy myös blogin puolella. Ja alakuloinen nimenomaan treenien takia. Tuntuu, että mikään ei tällä hetkellä suju, eikä treenissä ole siksi ollut intoa. 

Tiistain käsinseisontatunnilla ärsyynnyin, kun olen kehittynyt niin äärettömän hitaasti enkä vieläkään osaa joitakin juttuja, jotka muilla sujuu hyvin. Nämä muut tosin ovat harrastaneet käsinseisontaa jo paljon pidempään, mutta silti turhauttaa. Minähän aloitin suoraan keskitason tunneilla, koska ehdin ilmoittautua mukaan, kun tiistain tunti näkyi vielä alkeistuntina. Ilmoittautumisen jälkeen se muuttui keskitason tunniksi, mutta halusin pitää sen silti, koska olin jo suunnitellut treenikalenterin sen mukaiseksi. En tiedä, avattiinko silloin edes uutta alkeisryhmää, johon olisin voinut vaihtaa. Periaatteessa olen kuitenkin pärjännyt hyvin, koska opettajat antavat oman tason mukaisia harjoituksia. Silti aina turhautuneena katson edistyneempien menoa ja toivon olevani yhtä hyvä. Mutta täytyy ymmärtää, että tasapaino kehittyy hitaasti. 

Torstain Pole 3 Flow -tunti oli jo toisen kerran peräkkäin minulle hieman liian vaikea. Tai no, tämän viikon tunti oli kyllä onneksi paljon helpompi kuin viime viikon, mutten silti oikein osannut. Tankotanssissa ajatusmaailmani on kuitenkin tainnut hieman kieroutua. Kuvittelen, että kaikki pitäisi oppia ensi yrittämällä, koska muutama treenikaveri aina oppii. Pidän itseni huonona, kun en pysty vain toistamaan opettajan tekemiä temppuja vaan minun täytyy oikeasti harjoitella niitä. Kuulostaa varmasti tyhmältä ja sitähän se onkin. Olen parin treenikaverin kanssa puhunutkin tästä, ja heilläkin on välillä sama fiilis. 

Kuva: Outo Kooma
Näiden pettymysten jälkeen olin oikeastaan iloinen, etten päässyt treeneihin eilen enkä tänään. Halusin kerrankin taukoa tangosta. Aloin myös miettiä, onko hyvä lähteä kisoihin ollenkaan. Toisaalta kisoihin voin suunnitella itselleni sellaisen koreografian, jonka osaan. Huomiselle olen varannut vapaat treenit, joihin menen kokeilemaan, josko oma treeni palauttaisi innon ja itsetunnon. Ehkä pieni loma tankoilusta voisi joskus olla hyväkin. Pääsiäisviikosta taitaa tulla sellainen ihan tahtomattakin.

Toivottavasti ensi viikko on iloisempi. Hyvää viikonloppua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti