lauantai 5. tammikuuta 2013

Uudenvuoden lupauksia

Pidän kaikista hauskoista ja hölmöistä tavoista, kuten uudenvuoden lupauksista. Siksi olen jälleen kerran luvannut itselleni kasan asioita, joista muutama ehkä toteutuu, suurin osa ei. Puhutaan paljon, että lupauksen täytyy olla konkreettinen, jotta se toteutuu. Ei riitä, että lupaa laihtuvansa vaan pitää luvata, että pitää herkkupäivän vain kerran viikossa ja täyttää puolet lautasesta kasviksilla ja niin edelleen. No joo, mitähän kaikkea konkreettista ja hyvin simppeliä olen itse luvannut vuoden milloin minäkin päivänä? Tässä joitakin esimerkkejä:

  • Teen joka päivä 10 vatsalihasliikettä, 10 selkälihasliikettä ja 10 punnerrusta.
  • Venyttelen joka päivä 5 minuuttia.
  • Teen joka päivä minuutin käsinseisonnan.
  • Kokeilen joka päivä kolme kertaa jotakin käsinseisonta-asentoa tai päälläseisontaa.

Onhan näitä.. Luulisi, että 5 minuuttia päivässä venyttelyyn ei olisi paha haaste, mutta eipä mene spagaatti vieläkään pohjaan, ei. 

Aion kuitenkin taas ottaa sen kuuluisan ensimmäisen askelen kohti parempaa minua ja lupaan itselleni seuraavat asiat. Katsotaan, kuinka kauan into riittää. 



Uudenvuoden lupauksia vuodelle 2013

1. Treenaan tangolla väärää puolta vähintään 2/3 siitä määrästä, mitä treenaan oikeaa puolta. Ainakin helpommissa liikkeissä. En uskalla luvata treenaavani saman verran, koska niin ei tule tapahtumaan.

2. Esiinnyn tangolla jossakin tapahtumassa.

3. Haen johonkin tankotanssikilpailuun, ja jos onni käy, osallistun johonkin tankotanssikilpailuun.

4. Harjoittelen vakaan käsinseisonta-asennon, jossa pysyn pitkään. 

5. Venyttelen spagaatin pohjaan saakka molemmilla jaloilla. Venyttelen myös sivuspagaatin paremmaksi.

6. Käyn salilla kaksi kertaa viikossa.

7. Osallistun Helsinki City Runiin (ilmoittauduttu jo!) ja Vantaan Extreme Runiin (osallistuin viime vuonna ensimmäistä kertaa).

8. Kokeilen jotakin uutta urheilulajia. 

9. Harjoittelen Iron X:ää. (Oona Kivelän Iron X maailmanennätys.)

10. Ja lisäksi yritän, ihan oikeasti yritän, tehdä joka päivä muutaman käsinseisonnan ja spagaattivenyttelyt kotona. 


Statistiikka vuodelta 2012
Käytän HeiaHeiaa pitääkseni kirjaa urheilustani, ja sieltä on kiva näin vuoden vaihtuessa katsoa tilastoja. Tuntuu, että asun treenisaleilla, joten hieman jopa yllätyin, ettei tämän enempää treenejä ole kertynyt.

Treenikertoja: 268 (eli keskimäärin 5,15 krt/vko)
Treenitunteja: 331 (eli keskimäärin 6,37 h/vko)

Suosituimmat urheilulajit:
Tankotanssi 101 kertaa, 115 tuntia
Sirkus 55 kertaa, 77 tuntia (sirkustunteja ei ole kesällä)
Aerial Yoga 22 kertaa, 22 tuntia (nämä tunnit alkoivat elokuussa)

Fun fact: Baletissa olen käynyt säälittävän yhden kerran ja parkouria olen kokeillut 2 kertaa. 

Sairauspäiviä olen merkinnyt neljä kertaa; tammikuussa 4 päivää, maaliskuussa 12 päivää polvi hajalla, huhtikuussa 3 päivää, syyskuussa 5 päivää. 

Vuoden ensimmäinen treeni on ollut (hehheh) Elixian TerveSelkä ja viimeinen tankotanssin vapaat treenit. 



Kuvituksena Nina Saksmanin ottamia kuvia Vertical Clubin pikkujouluista. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti