torstai 31. tammikuuta 2013

A promise is a promise..

Tänään on tammikuun viimeinen päivä. Yleensähän vitsaillaan, että uuden vuoden lupaukset ovat tammikuuhun mennessä unohdettu ja kuopattu. Ajattelin siis tehdä pienen väliaikatsekkauksen omista lupauksistani. Aina kun ajattelen uudenvuoden lupauksia, alkaa päässä soimaan Placebon Broken Promises, joten lahjakkaasti lainasin postauksen otsikon kyseisestä biisistä.

Ja tässähän olivat ne minun lupaukset:
 
1. Treenaan tangolla väärää puolta vähintään 2/3 siitä määrästä, mitä treenaan oikeaa puolta. Ainakin helpommissa liikkeissä. En uskalla luvata treenaavani saman verran, koska niin ei tule tapahtumaan.
Ihan käsittämättömän ylpeänä voin sanoa, että tämä on toteutunut tähän mennessä. Pole Guru -tunnin jutut ovat ehkä ainoita, joita en ole kokeillut molemmilta puolilta. Kakkostason tunnit ovat ihan loistavia väärän puolen treenausta varten ja kolmostasollakin suurin osa onnistuu molemmin puolin. Tammikuun aikana ensimmäistä kertaa väärältä puolelta olen tehnyt ainakin cupidon (hei, pliis..), olkanousun ja reverse ayshan/baby ayshan. Ja jotain etäisesti jadea muistuttavaa..

2. Esiinnyn tangolla jossakin tapahtumassa.
No tätä en ole vielä ehtinyt. Olen kuitenkin jo puhunut, että Vertical Clubin kevätjuhlassa olisin halukas esiintymään.

3. Haen johonkin tankotanssikilpailuun, ja jos onni käy, osallistun johonkin tankotanssikilpailuun.
Tätäkään en ole ihan vielä ehtinyt. Mutta missä kaikki kilpailut ovat? Suomessa ei ole mitään kilpailuja, mihin osallistua. Pitääköhän lähteä ulkomaille kilpailemaan? SM-kisatkin ovat vähän epävarmat, vaikka tuskinpa niihin edes pääsisin. Mutta hakeahan aina saa ja kannattaa. 

4. Harjoittelen vakaan käsinseisonta-asennon, jossa pysyn pitkään. 
Working on it. Kyllä se jo huomattavasti paremmin pysyy kuin puoli vuotta sitten. Aikalailla hakusessa on vielä suoraan pysyvään asentoon ponnistaminen. Tällä hetkellä onnistuu vasta siten, että menen ensin seinää vasten ja haen siitä tasapainon. Tai siten, että joku tukee jaloista ja päästää irti, kun tasapaino on löytynyt.

5. Venyttelen spagaatin pohjaan saakka molemmilla jaloilla. Venyttelen myös sivuspagaatin paremmaksi.
Tästähän olikin jo todistusaineistoa tässä postauksessa. Sain myös niitä kaipaamiani vinkkejä parempaan spagaattiin. Olen nyt pari kertaa jäänyt tiistaisin käsinseisontatunnin jälkeen ihan vain hengailemaan Sirkus Huiman vapaisiin treeneihin, kun sinne ilmestyy treenikavereita, joiden kanssa on kiva höpötellä. Samalla tulee aina jotain pientä tehtyäkin, vaikka olisikin ihan poikki käsinseisonnasta. Katsottiin sitten tänä tiistaina yhdessä treenikaverini/tankotanssiohjaajani kanssa sitä spagaattia. Niin kivaa, kun joku neuvoo. Ja muutenkin yhdessä treenaaminen ja venytteleminen on hauskaa, kun saa intoa toisen esimerkistä.

6. Käyn salilla kaksi kertaa viikossa.
Yhdellä viikolla kävin vain yhden kerran, kun aikataulut eivät antaneet periksi, ja muuten olen käynyt kaksi kertaa. Muut treenit kuitenkin ajaa aina kuntosalin edelle, joten en ala niitä perumaan. Olen alkanut todella nauttimaan kuntosalilla käynnistä, joten sitäkin nykyään ihan odotan innolla. Ja kun merkitsee treenivihkoon aina kaikki liikkeet, painot ja toistot, voi seurata kehittymistä. Se on aika palkitsevaa, kun huomaa, että taas voi laittaa muutaman kilon enemmän painoa. Ja tietysti, kun salilla voi ihailla omia lihaksiaan peilistä. ;)

7. Osallistun Helsinki City Runiin (ilmoittauduttu jo!) ja Vantaan Extreme Runiin (osallistuin viime vuonna ensimmäistä kertaa).
Nämä ovat muistaakseni molemmat toukokuussa. Extreme Runiin en ole muuten vielä ilmoittautunut. Olisi ehkä hyvä maksaa se pois alta, kun vielä on rahaa. Mutta odotellaan hetki, jos vaikka ainejärjestöltä tulee sponssia osallistumismaksuun.

8. Kokeilen jotakin uutta urheilulajia. 
En ole vielä ehtinyt kokeilla mitään uutta, jos uusia ryhmäliikuntatuntikokeiluja ei lasketa. Hain tällä kuitenkin jotakin ihan uudenlaista lajia. Luulen, että otan sen kiipeilykurssin jossain vaiheessa, koska se minua kiinnostaa. Muutkin lajiehdotukset otetaan kyllä vastaan. Olisi erityisen kivaa, jos joku kaveri veisi kokeilemaan jotain omaa lajiaan. 

9. Harjoittelen Iron X:ää. (Oona Kivelän Iron X maailmanennätys.)
Taisin vuoden ensimmäisissä vapaissa treeneissä kokeilla. Ja sen jälkeen olen käynyt vain yhdissä vapaissa treeneissä, enkä silloin muistanut. Höh. Vasta kolmen viikon päästä sunnuntaina on seuraavat vapaat treenit tangolla. Täytyy yrittää muistaa, koska tämän haluan oppia.

10. Ja lisäksi yritän, ihan oikeasti yritän, tehdä joka päivä muutaman käsinseisonnan ja spagaattivenyttelyt kotona.
No tämä ei kyllä ole ihan mennyt putkeen. Spagaattivenyttelyt olen tehnyt aina salin jälkeen, sirkustreeneissä ja usein tankotreeneissä, mutta kotona ehkä kerran. Käsinseisontoja olen tehnyt myös salilla, sirkuksella ja silloin tällöin tankotreeneissä, mutta kotona vain kerran tai pari. Tässä pitää tsempata. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti